Annual 2018 (18-21 januar)

Godt nytt år til alle LFere! Håper koner og barn har stelt pent med dere i julen og at nissen var snill og gi dere masse gadgets som dere kan leke med i 2018. Jeg skal i allefall kose meg gløgg ihjel med den Cubus genseren jeg fikk av min mor. Det nærmer seg nå Annual 2018. Med utgangspunkt i beslutning fra Generalforsamlingen gjør vi noen endringer fra tidligere år.

  1. Kvarststadsætra Opp erstattes av 22 km. distanserenn (Romjulsrenntraseen) som avvikles på lørdagen, men etter samme konkurranseform som tidligere: Donald Duck metoden (Etter 305 sitt eget utsagn). Det kjøres befaring på fredagsøkten.
  2. De som vil kan komme på torsdag. Handling gjennomføres etter innstruks fra Arrangøren slik at det ikke blir Doc og Bukken som må handle for hele hurven som kommer opp torsdag for å tenne stearinlys.
  3. Matlaging og rydding gjennomføres også etter innstruks som kommer fra Arrangøren slik at det ikke blir Trener1 som blir stående med oppvasken. Han må også få muligheten/tid til å smake på husets rødvin.
  4. Husker ikke.
  5. Husker fortsatt ikke

Startliste vil bli laget i løpet av en ukes tid og blir lagt ut her basert på de som er påmeldt via facebookgruppen. Da dette er en ny øvelse og vi skal kjøre Donald Duck metoden blir det gjort utfra Arrangørens eminente vurdering av akkumulert kunnskap om deltakerenes form. Det vil trolig bli et helsikes baluba, men vi får tvile oss frem til en riktig startliste. Både O2Snapper, Klatremus og Dir har gått denne løypen i konkurransefart tidligere og jeg tror det skal være mulig å få til noen gode vurderinger basert på tidene fra disse rennene ispedd noen Grepakarpoeng. 

Løypebeskrivelse: https://www.strava.com/activities/1332916868/embed/f70aa967e483bb9c8ef69cdd9f7ecba8917a2382


15 kommentarer om “Annual 2018 (18-21 januar)

  1. Dette blir stas: Jeg har gjort en liten sak ang seeding. Jeg trodde forholdet mellom Kvarstadseterlia opp og Romjulsrennet villle være ulikt. Nå har jeg sett på forholdet mellom tidene til O2 og meg i de to rennene for 2016/17. Her er tallene: Resultater Kvarstadsetra: O2: 24:22 Klatremus: 26:45 = Seedingsdesimal: 1,1008
    Resultater Romjulsrennet: O2: 1.08.18 Klatremus: 1.15.05 = 1,102
    Gitt at vi da var i samme form, vil man kunne gange opp resultatet sitt fra Kvarstadsetra opp med 2,8, og vi får startliste for LF Romjulsrennet. Dette setter du opp i xl, så har vi startlista 🙂

  2. Er det stemning for å kjøre fellestart på Annual? Det er en morsom løype hvor det lønner seg å ligge sammen mange steder. Selv om vinneren er bestemt på forhånd tror jeg det blir mye kniving bakover i feltet. Kjør debatt!

  3. Tja. Dette er jo en løype som du kjenner godt, Dir. Her har du flere av dine største øyeblikk som skiløper. Jeg kjenner løypa kun fra rolige rusleturer, og vet ikke helt om det er jaktstart eller fellesstart som gir mest lykkefølelse.
    Har – når alt kommer til alt – sans for å følge GF vedtak. Og der var det jaktstart med utgangspunkt i Kvarstadseterlia Opp fra i fjor (eller året før for de som ikke har tider). Så kan jo et nytt GF til høsten endre på dette, seff. 🙂

  4. Fra statuttene ved LFC arrangement: Arrangementer merket Bauta trenger enstemmighet på Generalforsamlingen for å bli fjernet eller vesentlig endret.

  5. Det blir hardt og morsomt uansett. Må gjør vi nesten en tredobling i konkurranstid. Da blir spørsmålet om mitt forslag til seedingsdesimal funker like godt som en kalibrering av feltet. Spørsmålet er om bautaen lå i Kvarstadseterlia, eller i renn under Annual. Jeg er positiv til test av jaktstart (er tykkhudet i forhold til kjeft for seeding), men stiller også positivt opp til fellesstart.

  6. Jeg gleder meg til å bli utslitt, om det blir den ene eller den andre startformen.

  7. Gleder meg stort – når vi først kjører Donald Duck, er det definitivt en stor fordel å slippe å stå på Kvarstadseter i lycra (uten stilongs) i 15 blå etter å ha lagt igjen alt det varme tøyet på Midtfjell.
    Eller stå og stå – ser for meg at jeg kan sove lenge og ta en brunch før jeg loffer over mot start, slik at ventetiden ikke blir altfor lang på Stadion. Snakker vi om en strekk i startfeltet på borti tre kvarter her…?
    Uansett – gleder meg til flotte turer i vinterdrømmeland med knakandes bra folk!

  8. Undertegnede ankommer ikke Annual i 2018. Det er med andre ord tradisjonen tro.
    Jeg kommer til å stille i HK-marsjen så lenge det er skiføre og jeg ikke har feber.
    Det skal bli fint å lide seg gjennom Nordmarka, for så å ta en hyggelig prat med ljugingi hyggelig selskap..

    Talas!

  9. Stemmer for Dirs forslag. Jeg tror det blir mye artigere om vi starter på likt. Jeg trener aleine det meste av året og vil jo gjerne ha selskap så lenge jeg klarer å henge med. Eventuelt kan Doc og andre som vil gå jaktstart få gå ut først. Så kjører de som vil ha fellestart igang et kvarter seinere eller noe sånt?

  10. Godt forslag fra 305. Det hadde vært gøyalt å gå sammen med noen. Jeg tar gjerne flere med meg i min startpulje Generalforsamlingen har jo ikke vedtatt at det er disk å komme for sent til start. Så kan jo alle som ønsker gå som Duck gjøre det etter oppsatt liste…

  11. De store gutta må vel være Raggsokk, Dir og Doc så lenge ikke Panzer er med. Jeg foreslår at O&O tar opp forfølgelsen, og jager inn flokken over Jesbuåsen, Klatremus😉

  12. Jeg gleder meg veldig til Annual, men jeg gruer meg også litt… Det blir jo ganske annerledes å gå alene så fort jeg kan i 22 km, kontra noen km opp en bakke med fanden i ryggen…Kan noen gi en kortversjon av begrunnelsen for hvorfor det på GF ble gjort et vedtak om å endre det sportslige opplegget for helgen? Hvorfor er gode gamle Kvarstadseterlia Opp vraket? Og hvorfor er konkurransedagen flyttet til søndag? Jeg stiller meg selvfølgelig lojalt bak alle GF vedtak, men da jeg ikke fikk vært med på GF har jeg behov for å vite…. Ellers er jeg fremdeles i kanonform til å være så tung, men det holder nok ikke til å få med seg så mange LFC-poeng denne gangen heller!!!!

  13. Tidligere var det søndag, nå lørdag. Begrunnelsen (fritt etter eget hode) var at vi har mange kokurranser som går oppover. Nå får vi en lengre trase med mye staking. Vi valgte å legge det til lørdag for å «få det gjort», da blir søndagen en lang og rolig dag, og lørdagen en lang og hyggelig kveld. Jeg tror det blir en bedre opplevelse totalt sett, og satser på fellesstart. Her er løypa: http://www.brottum-il.no/romjulsrennet/?attachment_id=675

Legg igjen en kommentar