Invitasjon til Ytre Off Track 2016

Det er med stor glede og ydmykhet Rally og undertegnede inviterer til en av årets store gysare: YTRE OFF TRACK!

Etter samtale med toppledelsen i Driv IL Sykkel er det nå kommet til enighet om dato og tid:

Mandag 6. juni kl 19.00

Løpet vil gå i Rally sin egenproduserte og etter hvert legendariske løype på Drivplassen i Ytre.

Mer info kommer etter hvert. Dette blir – som før – et åpent arrangement hvor det er ønskelig å få med flest mulig for å skape en størst mulig sykkelfest. Inviter gjerne med hemmelige venner eller 5.

Det blir laget en egen invitasjon på Face også!bilde 1

Bildet viser en hemmelig gjennomkjøring av løypa i fjor med selveste sti-ingeniøren som guide. Stake-Knut var bare med på bildet da han tilfeldigvis passerte på ræser….

40 kommentarer om “Invitasjon til Ytre Off Track 2016

1. …Ytre Off Track er nennsomt plassert i forhold til oppkjøringen til TransAlp16. Bør passe som fot i hose 😉

2. BDO-mila i dag. 10 km fra Stortorget i Hamar, gjennom Ankerskogen og Klukhagan og nesten samme vei tilbake. Noe asfalt, noe grus og en del stier. Krevende og tungt løp. Ble nr 17 totalt på 37:11. Tøff gjeng på startstreken i år.

3. Grattis St. Patrick!

Dere har nå lurt meg til å stille i fellesstart ritt, men terrengsykling sitter så langt inne at jeg velger å avstå. Takk likevel for invitasjonen. (Ellers hadde det blitt natt før målgang, for røtter ekk’e min greie.) Jeg håper at dere får en fin tur i skauen. Jeg vurdere å løpe Grefsenkollen Opp neste uke, asfaltert dekke er mer etter min smak.

God helg til alle.

4. @trener1: Grefsenkollen Opp er bra. Motbakkeløp på bred asfalt gjør at man løpe litt mer etter eget behag. Det er ingen kamp om å komme først inn på noe stiparti. Min anbefaling: Løp akebakken på vei ned. Flott tur gjennom skogen.

5. Hepp.
    Dette blir tipp topp tommel opp!
    Om noen er redd for at det skal bli mørkt før mål gang pga et eller annet handicap i forhold til skogbunn og røtter med bruk av knastedekk så ligger løypa tilknyttet lysløype med xx antall led lamper, som vi mer en gjerne skrur på.
    Velkommen

En filmsnut fra i tjuvtrening og gjennom kjøring av løypa før fjorårets Off track.

6. Grattis med sterkt løp StPatrick – du holder imponerende fart på løpinga. I skrivende stund har Dir, Doc og O2 kjørt 3 x Lilehammer – Nordseter. Jeg sitter hjemme, tett i pappen med to dyr som selskap. I morra satser jeg på lettere topp og fin tur med Skippern, RaskeTomas og Trener1.

7. Klar som glass på Off Track!
    Jupp – fantastisk tur i dag. Og i morgen blir det tur på tørre veier. Greit det også… 🙂

8. 6 . juni har jeg iallefall fri, så da er det mulig at jeg stiller til start med Scale’n. Må bare avklare konejobbing og evt barneaktiviteter… Har vært en hektisk vår med mye jobbing og oppfølging av aktive barn som dessverre går utover sosial atferd som bla Lightflight. Det positive er at det da blir mange turer til og fra jobb som stort sett utføres med kroppslig aktivitet pr sykkel, rulleski eller joggesko. Formen er helt grei dersom man sammenligner med vanlige mennesker, men selvsagt ikke så bra målt etter LF standard. Neste helg skal jeg på sosial tur med kollegaer til Vesterålen og i beste LF ånd har jeg sagt at jeg skal sykle de 18 milene fra Evenes til Bø dersom været blir fint… Nå ser det veldig bra ut på Yr, så da trenger jeg å låne en sykkelkoffert. Er det noen her som har en å låne bort? Tror Vesterålen på sykkel i solskinn og vindstille kan bli en tur full av begeistring, og dessuten tror jeg forfallet resten av helga vil føles bedre etterpå…..

9. @DobbelO: Jeg har desverre ikke sykkelkoffert. Den er ødelagt og det må kjøpes ny.
    Jeg stiller selvsagt om jeg kommer meg unna en utenlandstur. Ytre Off-Track er en av de aller morsomste øvelsene våre.

Ellers så har vi vært på Camp TransAlp 2016 i helgen. Deltakerne var et fulltallig Green Machines lag og et halvt Team O&O. Klatremus var hjemme med bikkje og katte, mens O2Snapper var med fredag og lørdag, men måtte rydde på tomta på søndagen. Fredag ble det kjørt 3 x 28 minutters motbakkedrag og lørdagen ble det en formiddabel tur på 160 km. i hjemtraktene til Doc. Den turen går nok inn i historiebøkene som «den turen som gikk litt fortere enn vi hadde tenkt». Vi var vel alle bidragsytere til at farten ble høy. «Nå går det vel litt halvhardt gutter» kommer det fra O2Snapper. 30 sekunder senere ligger han i front i 50 km/t. Slik gikk timene og milene kun avbrutt av en fantastisk lunsj på Stafferiet, et hyggelig sted ute på Helgøya. Søndagen regnet det heldigvis. Vi var tross alt på tur for å bygge karakter. Mens O2Snapper satt på hytta si og drakk Cortado og fikk oversikt over tomta, dro Green Machines på en liten 3 timers klatretur t/r Hafjelltoppen.

Konklusjon: Både Team O&O og Green Machines er i rute til sommerens vakreste eventyr. Gleder meg!

10. Grattis til Mosern! Den enen O´en var hjemme med hund, katt og forkjølelse. Klarer ikke holde meg i ro så jeg ble med Skippern og RaskeTomas på langtur lørdag. Trener1 ble med første timen. Det gikk pent og pyntlig for seg. Med snittpuls på 104 slipper jeg å puste (nesten), da gjør kroppen jobben. Vi fikk 14 vakre mil. Litt skuffa over serveringen i Tomter, men vi gikk ikke næringstomme.
    Søndag ble jeg med Skippern til Tryvann. Ei så vondt og trist og leit det er å la andre gli i fra opp den bakken. Det er min bakke hvor jeg skal være sjef – det har jeg ikke vært så langt i år. Har faktisk til gode å ha en økt med 100% kropp og bein, men det kommer, og da skal det går fort.
    Det trenes mye, langt og bratt der ute. Tror det er smart å øve litt før TA.

11. @ dobbelO: du kan låne sykkelkoffert av meg.
    @ Mosern: grattis med sterke resultater!

Ellers kan jeg signere på innlegget til Dir. Litt undring hos meg at O2snapper ønsker å få oversikt over tomta si istedenfor å jakte O2snappingens gleder i bakkene opp mot Hafjell… verden er full av overraskelser 😉
    Beina er overraskende fine etter monster-helga hos Dir. Tror at Green Machines er på vei til å bli Dream Machines….

Ellers har jeg god tro på at Team O&O kommer til å bli knallsterke i bakkene i Alpene og Dolomittene. Er ikke så bekymret for formen til Klatremus som Klatremus….

12. Off track går dessverre uten meg. Sa ja til trenerverv 2 kvelder i uka (Frøy Kids), og div. jobbfravær har gjort at jeg nesten må stille på de treningene jeg kan (herunder mandag 6.6). Ellers er formen svingene. Uthvilte bein klatrer greit i bakkene, men tåler ikke mange dagene på rad. Rulleformen litt skuffende, har ikke trøkk til å ligge lenge i Frøy1rulla. …men kjører på videre, artig å trene, ikke minst mot noe!

Makker er på vei tilbake, ikke noe å si på formen hans! Bare beinet holder.

DobbelO: kan også låne koffert av meg

13. Har ikke vært mye prat fra Team Nok Snakk… 😉 godt å høre at makker er på gang. Ca en måned igjen nå. God tid å prikke inn formen på👍la beina snakke i Alpene!

14. Takk for tilbud om lån av koffert, men nå har det ordna seg lokalt og sykkelen er behørig pakket ned og klar til i morgen…. Sjekk ut yr.no for Sortland og omegn i morgen. Tror det blir en tur for minneboka…. 🙂

15. Hvordan var turen, DobbelO? Ser på Face at det var fint vær – så antar at dette var spektakulært!

16. Da er jeg i gang med oppkjøringen til Off track. Terrengsykkel rittet i går lørdag, stadion skullerud stua er jeg nok relativt godtkjent også i terrenget rundt. Møte på speaker O2snapper som skapte godt stemning og sendte oss av gårde ut i østmarka. Jeg gikk på en pungtering på fram hjulet relativt tidlig på stien trulsen. Guffa tettet men måte inn med en halv co2 patron og blei litt forsiktig i utforkjøringer etter dette. Blei tatt igjen av Letth som startet 10min bak meg og syklet litt med han på sti, han snudde seg noen ganger… Artig og kjøre på sti med noen som finner gode linjer og flytt. Oppover er jeg ikke noe tess og ny pungtering inn med co2 så forsvant det gode bakhjulet til letth…
    Rullet inn til midt på resultatlista et sted. Godt med en gjennomkjøring stund siden sist jeg sykler ritt. Restitusjon på donald duck klokka visste 47timer.

Løypa var helt super, den fikk ekstra skrytt i år, men jeg syns generelt det er vært bra. Så lenge været i forkant og på ritt dagen har vært bra.

King kong. Nå er det 70år lag fatter`n fyller år. Så nå blir det igjen ubalanse i kalori regnskapet!.
    Neste ritt er litt uvisst, jeg skal inn og fjerne melketenner så blir litt rolig denne uka. Om sykkelformen ikke er helt på topp, har melketennene holdt langt over gjennomsnittet i hvertfall!

17. Da er du ikke helt ute av form, Rally!
    Hverken kroppslig, og i alle fall ikke teknisk….
    Er ikke alle som kan ligge i ryggen på Raudskjegg når han har startnummer på styret.
    Oppladningen til OffTrack gjøres under Rye Terrengsykkelfestival i helgen. Da skal jeg se på, snakke om og delvis til noen av landets beste terrengsyklister. Er litt usikker på hvor mye bedre stisyklist jeg blir av det, men det er godt for meg å kunne praktisere litt snakking fra tid til annen…

18. Fy og f…. Evenes – Bø i Vesterålen på sykkel i solskinn og tilnærmet vindstille var en rå opplevelse! Er redd for at det meste av annen sykling blir nedtur etter det…. Inn langs fjorder med isklart vann, over fossende bekker, forbi et og annet hus, ut langs fjorder igjen, opp trange daler, over eid, under snødekte og spisse fjelltopper, ned daler igjen med fantastisk utsikt til storhavet med øyer og holmer i horisonten, gjennom en tunnel og alt dette frisk luft med drag av sjø og tørrfisk innimellom. Ubeskrivelig! Totalt 185 km, på effektiv sykkeltid på 6,45 ga rolige ca 27 km/t i snitt og litt over 1500 høydemeter. Dessverre ble resten av helga brukt til å bryte ned kroppen, men det var jo også veldig hyggelig, så det var også begeistring… Terningkast 6, men solskinn og vindstille er nok å anbefale for denne turen!!!

19. @dobbelo: Det der hørtes ut som en eventyrlig sykkeltur. Duftt av sjø og tørrfisk vitner om at du befant deg langt fra det indre Østlandet. Perfekt oppladning til en nedbrytende helg.

20. Har sykla 12 mil med skogmus i dag. Han funker. Om han stiller vites ikke, men gutten er i rute til 300 km rittet sitt i sommer. Mai er endelig over. Reco: Kold pils fra Ringnes. Matcher sommervarmen.

21. Industripils skal man ikke kimse av i sommervarmen.
    Hamar ølfestival åpner i morgen. Det blir en alternativ torsdagskveld.

22. Rulleski i dag. Staking. Tyngste vei til og fra jobb. Ni måneder til Vasaloppet.
    Ølfestival i kveld.

23. Jeg kan desverre ikke. Litt synd ettersom løypa var kul og jeg har oppgradert til store hjul. Ble en del hetsing på grunn av små hjul i fjor. Ikke rart det tok så lang tid 😉

24. Bra tur med Trener 1 i går, men fikk i meg altfor lite næring. Ble mørkt på slutten. Greit å kjenne litt på det også. Helt skjelven når jeg kom hjem. Tror jeg er sånn passe i rute til Vättern.

25. Jeg er det man kaller kontrær (dårlig ord, men rommer essensen). Når alle vil til stranda tenker jeg på snø, ski og svenske myrer, første søndag i mars: I fedrenes spor (svensk I). Den turen har jeg gått 4 ganger, og i grunn trodd jeg var ferdig med hele greia, men nå, etter St. Patricks tanker om å stake hele rennet, så har jeg tenkt og gruble litt: Er dette et litt kult mål for 2017, det å stake 90 km eller er det galskap. Jeg tror jeg er klar. Må bare bearbeide litt til.

I morgen tidlig ruller Klatremus og jeg bortom Doc og lurer han med oss til Son og kjører på veier som kommer fra Ingenstans og ringlar (leder) till Ingenstädes (opphav: Nils Ferlin (svensk II); vel i vårt tilfelle, kanskje Åpent bakeri på Holtet. Gleder meg til tur med fine folk.

26. Nok en gang må LF vike for barneidretten. Det er like før jeg melder «hvileår» mht. LF Challenge. Andre har gjort det med et visst hell…

Lykke til – pass på bein og hode! Regner med at det blir en rysare!

27. Etter 250 km solo med Tomas er jeg kjørt. Noen unger som vil finne på noe med pappas sin har jeg og. Og etter som det blir ei uke i alpene om litt må dessverre dette suverene rittet vike for meg og. Men, ser ikke bort fra at jeg er inviterer med StakeKnut til et heat 2 (når det måtte passe). Kanskje er vil heldige og måter lokalfolk også 🙂

28. Oioi som jeg gleder meg til i morgen… Konge bein! Kjører race start kl18.30! (i hvertfall ikke før) Grilling på drivplassen etter målgang og mulighet for dusj om ikke riksantikvaren har gjort beslag på de gamle fasilitetene. Velkommen!

29. Mener at O2 og jeg dusja der i fjor. Problemet mener jeg var en raushet med varmt vann. I Ytre sparer de ikke på noe (bortsett fra kaldt vann). Beina er konge. Har ladet skikkelig opp til full fart i mrg.

30. Startno Nat Namn Klass KlubbStad Startgrupp Hämta nummerlapp
    1001 NOR » Åserud, Patrick (NOR) H45 furnes VL1 Sälen

31. Lykke til i kveld, gutter. Regner med at den sterkeste er sterkest ute i skogen. Jeg har startet sykkelsesongen jeg også. Tur nummer to til jobb i dag og her sitter jeg til dere er ferdig dusja. Jeg har nå notert 12 mil på sykkelen allerede i starten av juni, så dette lover godt.

Foreløpig startled 10 på meg til Vasan, St,Patrick. Noe må ha gått galt i påmeldinga, men jeg er ihvertfall påmeldt.

32. Blir dessverre dns på meg i dag også….. Timene strekker dessverre ikke til i hverdagen med to turnusarbeidere og aktive barn… Lykke til alle sammen!!!