Mat- og vinreise til Skeikampen

Godt vi har denne siden. Her lå det en invitasjon fra Bukken til mat- og vinreise på Skeikampen. Når du i tillegg får to norske gull på stafetten i VM blir det helt topp. Maten var god, vinen var god og folka like så.
Vi rakk å lufte skia litt mellom slagene – tror de ble litt over 10 mil totalt. Som vanlig var vi innom alle soner. Kan allerede nå si at Bukken er min favoritt opp på Skramtadsetra opp neste år.

19 kommentarer om “Mat- og vinreise til Skeikampen

1. Ser ut som dere har hatt en fantastisk tur. Jeg hadde en strålende mat- og vintur til O2s residens på andre sida av dalen. Gode folk og fine forhold der også. Takk igjen for en trivelig lørdag ettermiddag og kveld, O2 og Raggsokk!

Logistikken i forhold til junior gikk over all forventning, så jeg rakk også en skitur, men ikke så lang som deres, så de to laveste sonene ble kun benyttet til hocke-trening.

Den letteste delen av Birken kan trygt anbefales, men ryggen og låra har virkelig fått det, så i morgen blir det fysio klokken 11.00. Håper hun dama fikser mer en musearmer. Ryggen min oppfører seg som en mørbanka hofteleddsbøyer i dag…

2. Fjellet var virkelig bra enten du var på Skeikampen eller på andre siden av dalen. Både 305, O2snapper og undertegnede gikk Halvbirken på søndag. Værmessig var det en strålende dag å gå skirenn, mens det formmessig var litt under pari. Etter å ha hanglet skikkelig noen dager var det bare å få i seg noen smertestillende og komme seg på startstreken. Godt det ikke var dopingkontroll. Kroppen var selvsagt ikke spesielt skarp, men vi kom oss gjennom på blanke ski og en brukbar tid.
    Slik som været er meldt til lørdag kan det fort bli blanke ski da også. Litt mer høydemeter enn på søndag, men det hadde vært moro å prøve. Går helt sikkert fortere med smøring, men kult å ha gjort det. Det er kun en mental greie.

@305: God bedring.

3. Grattis til dere alle tre – sterke tider med og uten feste. Nå ser det ut som våren har kommet litt tidlig og deler av birkebeinerløypa vil ikke få besøk av blå grader denne uka. Dvs klister i en eller annen form. Doc, O2 og jeg har lagt ansvaret for valg smøring til kyndige folk i SWIX. Gleder meg uansett til usikkerheten og de artige timene fra bussen går på fredag (har hoppet på samme opplegg som Dir, Doc og 305) til skuddet går kl 08.00 for dere som er gode og kl 08.05 for vi som skal jage de gode 😉

4. Jepp. Tyn virker. Jeg har blitt sittende litt på gjerdet. Etter at jeg ble gående hjemme er jeg blitt flink å prokastinere. Veldig glad for at han derre Sørland og Sugar Free fikk fart i sakene. 🙂 Jeg kommer ned torsdag kveld og drar hjem tirsdag. I dag har jeg løpt en fantastisk flott tur fra Nordstrand, via multi-etniske Tøyen over Carl Berner til selveste Grefsenkollen og tilbake. Der kan jeg melde om meget flotte sykkelforhold. Mange var i bakken på tohjulinger.

5. Kult at du blir med Trener1. Da blir det selskap rundt de røde dråper på kvelden akkompagnert av papegøyeshow og Ukulele konsert. Vi varmer opp fra tirsdagen og har nok rittbein før du vet ordet av det. Først er det sekkeløpet på lørdag. «To stake or not to stake» er det store spørsmålet.

6. Den som intet våger DIR (jeg hadde ikke våget) osv…. Staking for de tøffeste gutta…..

7. Mens noen reiser til Middelhavets grønne øy, så går ferden til polare strøk for andre. Det er å håpe at hundespannet vi skal bruke inn Bolterdalen holder et akseptabelt nivå.
    I Svalbard-skimaraton er spørsmålet om det blir staking hele veien. Det kan være opptakten til forberedelsene mot Vasaloppet På Blanke Ski 2017.

8. LF’ere reiser til øyer etter påske, basta. Noen drar sørover noen drar nordover; felles for alle ren er idrettsglede! Spent på påskeskirennet til helgen. Det er nok mange som ligger til lading nå…….

9. O2 og Klatremus kjørte samme opplegg som i fjor med en skikkelig bankett i går. Aldri godt å vite hvordan det går på lørdag, da er det greit å ha feira skikkelig på forhånd.

10. Gratulerer med gårsdagens store dag, St. Patrick.
    Fantastisk at du er med til Mallis, Trener1. I år blir feltet både større, og om mulig enda hyggeligere enn noe år jeg har deltatt. Hele LaBeinaSnakke-teamet, og Supersports store sønner er på strek. Det gleder dessuten et matvrak som meg at Sugarfree er med oss også i år. Det sikrer skikkelige lunsjer på trivelige steder…
    Når det gjelder feiring av gjennomførte påskeskirenn, er det ingen tvil om at Klarremus og jeg har funnet en god prosedyre. Vi fremskyndet riktignok pre-banketten med et døgn, men har med det allerede fått feiret skikkelig hvis alt skulle skjære seg i morgen. Jeg har allerede fått en stor takk fra O2-frue for smøring av ski. Hun insisterte på å takke i forkant, for etterpå er det jo ikke sikkert det er stort å takke for…
    Jeg er egentlig stemt for å feire stakingen av Wasa2017 i kveld, men det er kanskje i drøyeste laget…?
    God påske til alle og enhver, enten den nytes på sykkel eller ski, med eller uten innlagte påskeskirenn, og om langfredag brukes som sørgedag eller til feiring!

11. Lykke til i morgen! Den som ikke staker er ei pyse! Neste år står jeg på start. Kanskje…….

Blir bra med 10 dager på hytta nå. Kun langrenn på Bukken i år.

God Påske! Sees plutselig på Mallorca. Kommer ned lørdag formiddag. Sykkelformen er rævva. Får legge meg på halen 🙂

12. Lykke til i morgen – med eller uten feste og forhåndsfeiring – og god påske til folket – til fjells eller på sykkeløyhopping. For egen del er målet de kommende dager å stumpe røyken for vinteren og få noen timer på ski med ungene. Heldigvis lenge til OnTrack og annen moro som krever noen minutter i mer enn sone 2 i forkant.

13. Lykke til i morgen, alle mann – både de som staker, de som har tatt banketten på forskudd ( men sikkert tar en ørliten ekstra-bankett i morgen), de som har hemmelig formtopp opplegg som faktisk fungerer, de som ikke har fått trent så mye i år heller, men kruser inn rundt 3t blank, og alle andre. Ingen er glemt.