Winforce Expedition 2010 – oppdatert!

Oppleggget gikk under et annet navn under en annen tråd. Sykling Oslo – Fredrikstad, løpe Fredrikstad Maraton, sykkel retur Oslo.

Vi skal være en gruppe på 6-7 stk. Krav til den som ønsker å være med er at en har løpt maraton rundt tre timer, er motivert for å presse seg i vitenskapens og galskapens navn. Vi vil kjøre en ekstremtest av Winforce drikke og ernæringsprodukter.

Vår samarbeidspartner vil sørge for at vi er «uniformerte», og har nok produkter før, under og etter konkurransen.

Noe for deg? Legg inn en liten «søknad» her på bloggen, gjerne under alias, så kan vi ta formalia via mail.

O2snapper og Klatremus er klare, to triahtleter har vært positive. Ta utfordringen!

Oppdatert startliste:
Ola Bustad
Ole Kristian Sørland
Jo Nordskar
Arne Olav Sunde
Lars Eftang
NY! Tim Bennett
Olav Osen 90%

Har trolig en følgebil, men dersom noen ikke helt vet hva de skal den dagen så setter vi pris på litt langing. Blir tidlig avreise Oslo siden starten er kl 11.00.

143 thoughts on “Winforce Expedition 2010 – oppdatert!

  1. Høres definitivt tøft ut. Har løpt 1 maraton i mitt liv, og det var i Kalmar tri. Det var ganske langt over 3 timer or å si det sånn, så det spørs om nivået på dette ekperimentet ligger litt over mitt….. Er det mulig å stille på b-laget????

  2. Jeg legger herved inn en søknad om å få slippe å delta i dette arrangementet. Jeg har i år deltatt i to sykkelritt, det ene brukte jeg beskjedne 13:49, vi prater da om timer og minutter. Det var mitt bidrag til ekstremdistansenes verden i år. Jeg har også tenkt nøye igjennom hvor mye glede jeg har av å sykle tur-retur Fredrikstad kun to måneder før lillejulaften, samt i tillegg løpe en maraton. Jeg sier det samme om dette prosjektet, som prosjektet å bo i Oslo øst for ælva, den får gjøre det den som gidder. Jeg gidder ikke.
    Men single-marathon er en fin ting. Så hvis været er bra og jeg har fått løpt inn beina mine så er det mulig jeg deltar i det lange løp. Det vil være fint.

    Høstdikt

    Sykkel er best om sommer’n i sol.
    Gjerne om morran før hanen gol.
    Full fart i korte klær.
    Harve over mark og blåe bær.
    Men når høsten kommer.
    Og det ikke lenger er sommer.
    Da er det rulleski.
    Og løping på sti.
    Men er formen utrolig bra.
    Da løper jeg maraton blid og glad.
    Amen.

  3. Hvor kan jeg få kjøpt et Maxxis Crossmark UST 2,25. De har det tydeligvis ingen steder.
    Hjelp meg Bukken.

  4. Håper det beste for Windustforce-ekspedisjonen. Sjøl tror jeg ikke 240 km landevei delt på to etapper, med en innlagt asfaltmaraton i pausen er noen formbygger, men med flaks rekker dere dette før frosten og snøen kommer. Alle gode ønsker herfra.
    Hadde kneet mitt tålt løping på hardt underlag, skulle jeg vurdert en søknad til galskapen, men jeg er fornøyd hvis kneet ikke krangler for mye på den vanlig skogsrunden. Virker som forkjølelsen er på hell, så jeg prøver meg på en rolig joggetur. Her blir det forøvrig fokus på tøying fremover. Gammel mann blir fort stiv og kjei. Her har jeg et voldsomt forbedringspotensiale. 🙂

  5. Lykke til med dette opplegget gutter!
    Etter en lengre og inngående dybde-analyse (not) så har jeg kommet fra til at knærne mine ikke er i nærheten til å tåle dette opplegget. Selvfølgelig frister det stort å kunne – for en gangs skyld – ha samme trøye som Klatremus og O2snapper, men selv denne enorme gulroten kan ikke få meg til å endre standpunkt, da helsa må komme først.

    Ellers er det blitt mellom-sesong for min del. Er egentlig i tvil om hva neste mål er… Det blir ikke Vasaloppet i år, så da blir vel neste skikkelige konkurranse Holmenkollen Skimaraton. Men før det tror jeg det blir en god treningspause. Er egentlig litt lei nå…

  6. Lykke til med prosjekte. 3km med løping er en maraton får meg.
    Dessuten ville jeg ha smugla med meg et og annet produkt som ga litt boost, som det ikke står winforce på.

    Jeg stikker og velter noen trær, skiløyper kommer ikke helt av seg selv…

  7. Flyr fortsatt….

    Har jeg flydd på sjøen med mediabytåene, og tatt til takke med en fjerdeplass av 8 båter. Kjenner at det er lettere å bare være blant den beste halvdelen i seiling.
    Skjønner ikke helt hvordan LF-folket kan takke nei til en koselig lørdagstur til Fredrikstad med dertil hørende sightseeing til fots, men folk er jo forskjellige. 3-timers grensa på maraton er vel ikke absolutt, og vi venter på alle før vi sykler hjemover. Men alle vet jo hvordan det er når man det er når man har startnummer på brystet. Det har vi ikke på oss hverken til eller fra Fredrikstad…

  8. Sa jeg 18?!! Mente nok 19. Glemte at det bare er en hviledag mellom onsdag og fredag. Hverken Arnica eller 2XU kunne fikse beina mine i dag.

    Satser på fredagsrecodrikk.

  9. Var i Torsby en gang i fjor høst, før snøen kom i marka. Var egentlig helt greit å gå der, men man blir fort lei av å gå den samme sløyfa frem og tilbake mange ganger. Morsomt å ha prøvd, og det ga en rekordtidlig start på skisesongen…. Tror allikevel ikke at det kommer til å bli så veldig mange turene dit… Marka er bedre!!!

    Når det gjelder drøydustathlon er jeg sikker på at jeg vil klare å gjennomføre, men er som sagt litt usikker på hva jeg klarer å presse maratontiden ned i før syklinga hjem igjen… Kommer nok litt an på sykkelfarta dit… Vi får snakke nærmere om det utover.

    Har hatt noen flotte løpeturer med staver i marka nå. Massevis av kjente og ukjente stier i Lillomarka som er kuperte og fine. Har lagt inn noen myrdrag også, da jeg har hørt at det skal være bra…. Får kanskje ta noen økter på asfalt igjen og med litt mere fart om det skal bli noe av overnevnte. Temposykling til og fra jobben hver dag får holde når det gjelder sykling…..

  10. Har vært i Torsby. Men kun på systemet for å kjøpe O.P.Andersson, Norrlands Guld och Zeunerts. Mycket bra dråppar.
    Jeg har lest at når kulda kommer og det er barfrost så åpner de tunnelen og legger snø i sløyfe i terrenget.

    Nå har vi reservert to andeler i en tremannsbolig på Damhagen utenfor Hamar. Ferdigstilles til våren/sommeren. Så nå gjenstår salg av kåken, undertegne kontrakt, ordne seg jobb også er det bye bye Oschlo. PREGO!!!

    Sykla fra Kolomoen/Romedal til Rena i dag. Det var nok siste skikkelige turen i år. KALDT som faan. Men vakkert var det opp langs Glomma i dag. Solnedgang og blankt vann. Fagert er landet….
    I morra er det motbakkeløp til Hemmelfjellet og etterpå skal jeg gå opp samme vei med Jentene.
    Søndag blir det en rask rulleskitur før barnedåp og titt på tomt og hus.

    Har også bestilt tur til Salzkammergut i november- det blir digg med en uke med god mat, øl og fysiske utfordringer i de store fjellene nok en gang. Prego!!

  11. En stund siden jeg har vært innom. Men se at iveren ikke har lagt seg hos gamle kjemper. Når blir det 3000 meter forresten? Røverkollen er jeg på jobb, men har begynnt å løpe litt mer og håper det gir seg utslag på 3000 m jaktstart.

    11.36 i fjor, går raskere nå..

  12. Her terminlista:
    Onsdag 15. september kl. 1800 Røverkollen Opp. Løp. Ansvarlig arrangør: St.Patrick
    Onsdag 6. oktober kl 1800. 3000 m bane. LFC On Track. Løp. Ansvarlig arrangør: O2Snapper. Lambertseter stadion.
    Fredag 29. oktober kl. 1800 Trywasser Upf. Rulleski. Ansvarlig arrangør: Klatremus. Også Generalforsamling og Bankett 2010.

    Litt usikker på hva det blir til av trening i dag. Hmm og i morgen skal kona ut med O2 fruen kl 10.00 – hva er det for slags tid å dra ut å trene på??

  13. Når er det dere har tenkt å ha dette prosjketet? for å si det slik, disse Winforce greiene bør det hvere krutt , ikke bare næring men også mental boost:-) Har tenkt å prøve meg på mitt første maraton den 25.frister ikke med Tur/ retur Fredrikstad med en maraton imellom.Men jeg er lett og overtale…..

  14. Du får gjøre opp status etter 25. sep?? Oslo??

    Foreløpig startliste er:
    Ola Bustad
    Arne Olav Sunde
    Ole Kristian Sørland
    Olav Osen (er ikke 100%, men han blir nok med 🙂

  15. Flott dag i dag. Løp privat bakkeløp til Hemmelfjellet. 4,5 km ca 230 høydemeter. Tid 20:45, som er ca det jeg bruker å løpe på. Etterpå besteg vi toppen, Hilde, Rikke, Fetter Isaac og jeg. Rikke på løpesykkel der det var grusvei.
    Fjellet har tørket opp, kjølig og vindstille. I dag hadde også jeg sykla Birken om nødvendig.

    I morra rulleski før barnedåp i kjærka og middag på Skramstadsætra.

  16. Må man ha navn/mellomnavn som starter med O for å delta? Gutter, dette blir storveis! Gleder meg som en liten unge.
    Sportslig hilsen
    Arne Olav

  17. Det var da veldig endring på fokus her inne. Nå er det tydeligvis kun løping som gjelder. Jeg sykler nå fortsatt jeg da. Kjørte rundbaneritt i Son i går. Moro og vondt. Gikk ganske bra. Så blir det Nissan på langset til lørdag. Om det ikke regner da.

    Jeg har også løpt litt. Men kroppen liker det ikke. Så det spørs om jeg må kaste inn håndkle. Får veldig vondt i korsrygg og knær.

    Nå er det ut på 3-4 timers langtur på RR i nydelig høstvær. Ha en strålende søndag.

  18. Er imponert over hvor hurtig man lager seg nye mål, og skifter fokus. Bra det. For min del så har jeg ikke fokus på så mye om dagen. Det blir ikke noe Birken-løp i år. Gidder rett og slett ikke. 8.plassen fra Super-Trippel-Birkebeiner-greia i fjor blir uansett vanskelig å forsvare med den elendige syklingen jeg presterte.

    Hadde årets (ja, årets) første skikkelige løpetur i går. Den gikk på sti, og i skogen, ledsaget av en kjentmann (305). Hyggelig det. Turen gikk i super-rolig fart. Etter relativt kort tid kjenner jeg vondt’er i knærne. Som vanlig. Er derfor ikke vanskelig å konkludere med at sykkel t/r Fredrikstad pluss maraton ikke er noe for mine knær. Hadde vært morro – men jeg får heller være imponert tilskuer fra sidelinjen.

    Legger ut turen fra i går her:
    http://connect.garmin.com/activity/47634113

    Prøver å bli med på LFC framover, men ser at noe av sammenkomstene muligens kolliderer med noe jobb-greier.

  19. Må ikke kaste inn håndkle en da Bukken, minst 10 vonde turer før du kan ta avgjørelse på løpinga.

    Rundbane ritt son??? hm

    Deltok på et slag lag i går, la inn håndkle sånn 03tiden. Tenkte og svinge innom 305 på vei hjem da jeg var i hans høyde i bygda. Fikk også med meg to karer som ligna veldig på doc og 305 som kom løpene halv åtte tiden på kvelden.

    Første tur etter ei uke uten pulsklokke, kroppen funker fortsatt ikke. Klarer nok ikke og parkere 110% pulsklokka, så får prøve noen ultra rolige turer. Til kroppen er seg selv igjen.

    Mye folk i marka nå, utrolig bra!!!

  20. Rolig tur på 2.20 på racer i dag – digg. Siden siste sykkeltur var litt kald hadde jeg kledd meg litt godt, men gamle folk liker ikke å fryse – ikke er jeg gammel militær heller.

    Synes det er mye syting over knær osv – vi er jo en gjeng med unge og lovende utøvere. Ikke tenk på de smertene, det kan vi gjøre når vi blir gamle.

  21. Gratulerer med huskjøp, Helgenen! Ser bra ut hvis jeg traff riktig med Google-søket. Fikk en morgentur på rulleski i dag. Fantastisk vær og perfekte forhold. Det gikk ganske radig, så jeg friskmelder meg selv og rigger for en lang og hard treningshøst. 😉

    Og Rally: det er ikke pent å stikke på fest uten å si ifra. Og det er jo dumt å ikke stikke innom når du går forbi… Hvis Doctor’n var litt halt i steget da du så oss, var vi etter søt å dømme på vei hjem. Virket han pigg og lett tll beins, var vi på vei ut. Men hvor var du?

  22. Har kun reservert, men skriver snart kontrakt og betaler såkalte håndpenger. Kjørte innom og titta på jordhaugen som skal bli boligområde i dag. Feil side av åsen, men vi er ikke kakser så det blir nok bra.

  23. La merke til at det var folksomt påen veranda i Lerkeveien, ja. Det hadde nok vært bedre for formen om du hadde blitt med oss i stedet, Rally.

    Hører ellers ubekreftede meldinger om at O2 har løpt sinnsykt fort på Norefjell i helgen. Myrmaraton syv minutter bak Anders Aukland er BØØØØØØ! i mine ører. Det hørers ut som formen er brukbar.

  24. Fy søren, O2snappers! Det høres vilt ut! Du er god. Det har jeg visst hele tiden.

    Ellers var jeg ute å tusla i 40 minutter med bikkja i går. Ble litt svett. Kjente ikke noe i kneet. Regnes det som trening mon tro?

    Ser på twitter at Rally har startet ski-sesongen med å rydde trær til skiløype i marka. Bra, stå på! Du får ta med deg en turnus-arbeidende journalist også. Han har jo fullført hus-veranda-prosjektet sitt med bravur, så han har sikkert ikke noe annet å finne på enn å rydde løyper. Ihvertfall ikke noe mer meningsfylt. Dessuten er det fin sone 1 og styrke-trening. Skulle gjerne vært med selv i tjeneste for Skiforeningen og samfunnets beste. Marka gror jo igjen!!
    8)

  25. Det er helt sikkert bare å melde seg for rydding, Doc. Deter skog nok til alle. Jeg tror jeg rydda så voldsomt og grundig ifjor at Rally ikke helt vet om han tør å ha meg med…

  26. 305 rydder meget bra, i fjor høst gikk han nesten tom.
    Har en ny trase ut i fra toppen av lia, 305. Så slipper du å komme i hundre forbi hytter og rett ut på veien i bånd og få en brå stopp i grusen.
    Den kan du få ansvar får, ikke noe problem… Må bare få tak i grunneiere først og bli enig.

    Ellers så er, løypa fra omberg, blitt breierer til hvilestan. Å scooter løypa fra festningsåsen til kølabånn, fudalen, klokkertorget, finland har nå blitt stormaskin løype. Da får vi en liten rundløype, på streifin turen i stede for og gå tur retur i hele løypa.

    Sykkel trasen fra skjelbria- krohol blir kloppet om, går det rykter om også.

  27. Kan være med på røverkollen den 15de, men 3000 m er jo midt i høstferien? Jeg ønsker å bevise fremgang…

  28. Skal prøve å få med Røverkollen og 3000 meter bane. 3000 meter bane har jeg aldri prøvd, så det blir interessant. Det er noe jobb greier som står i veien for Røverkollen akkurat nå, men skal se om jeg kan rekke å lande på Gardermoen slik at jeg rekker starten. Dersom 3000 meter er midt i Høstferien så ryker nok dette for undertegnede og en del andre.

    Når det gjelder banketten så er den hellig. Ingenting kan stoppe meg fra å være med på dette årlige høydepunktet.

    Gratulerer til 02snapper som løper som et helvete. Det er imponerende saker.

  29. Avklar meg gruneiere, Rally. Det er jo alltid kjekt å slippe å forklare hissige skogeiere hvorfor vi hogger ned skogen og dytter tømmeret dems ned i myrene… Jeg filer sagkjedet så lenge. 🙂

    Har bestilt snø til jul i år også, med opsjon på levering to-tre uker tidligere faktisk. Ellers er bestillingen som ifjor. Har gode kontakter, så jeg regner med sikker levering.

  30. Skal vi virkelig ha følgebil Klatremus?
    Bør ikke en slik expedition være unsupported, slik vi gjorde den til Jessheim…?

    På den andre side – det er kanskje lettere å komme til mål med hele laget hvis vi kan ha med oss litt tørt skift…
    Men der igjen – hvis vi ikke har noen mulighet til å sette oss inn i en følgebil MÅ vi jo bare hjem (usikker på om jeg kanskje tar bilen til deg Klatremus – eller skal vi ha et annet felles oppmøtested der vi kan ta en dusj og en pils når vi kommer «hjem»)

    Hva tror dere gutta – er det pinglete med følgebil?

  31. Følgebil på expedition?!?!!?

    Svar på følgende:
    – hadde Roald Amundsen følgebil da han gikk til Sydpolen?
    – hadde Edmund Hillary følgebil da han besteg Mount Everest?
    – hadde Professor Drøvel følgebil da han dro opp Overfloden?
    – hadde Ru følgebil da han dro på expedition for å finne Heffalompen?

    Hvis svaret er ja på kun ETT av de overstående spørsmålene – bruk følgebil. Hvis ikke: NJET!

  32. Hva fae… er Heffalompen – tror du prøver å lure oss der. Det er ikke snakk om å henge i døra eller at det er takstativ på bilen. Det er snakk om å unngå å sykle med sekk på 10 kg. Det ser ikke bra ut å sykle landevei med sekk – slik er det bare.

    Har en forkjølelse som ikke helt vil slippe taket. Utrolig hva en nese kan produsere…. Er ikke klar for noen mellomsesong. Er faktisk mer motivert enn noen gang. Vet ikke helt hva som motiverer meg mest, gleden over hver økt eller å sette seg mål som Winforce Expedition – tror det er begge deler.

  33. Ha gjerne med følgebil dere, men det blir jo ikke det sammme… 😉

    Er strålende fornøyd siden jeg for første gang på veldig lenge ikke har et kne som murrer konstant. Lurer faktisk på om det var litt god gammeldags uttøyning som skulle til. Det enkle er som regel det beste. Litt snørr i barten tåler jeg. 🙂

  34. Syklet rolig 1,5 timer på sti i Østmarka på lørdag. Var en smule reservert, men fant en ny flytsti litt forbi Østmarksetra i retning Haraløkka og havnet til slutt ved Nøklevann et sted. Moro. Fikk også unnagjort årets første joggetur i går. En drøy halvtime. Snubla i en rot og ble et lite øyeblikk en smule nervøs for å slå opp en viss skade, men gikk heldigvis bra. Litt rar i beina i dag.

    Har du noen anbefalte stier Klatremus?

  35. Tja, du bor vel nært mange gode stier. Av de som er fine som vi ikke sykler så kan jeg anbefale å ta opp til venstre ved den nye brua innerst i Nøklevann (mot Sarabråtan). Her står det skilt mot Lutvann. Er veldig fint å løpe rundt Lutvann. Ta en avstikker på vestsiden – der har du super utsikt oppover StPatrick sitt rike (enn så lenge det varer). StPatrick er jo den som kan flest stier i Østmarka. Jeg forholder meg mest til venstresvinger og tartan en liten stund. Løper sti med kona når det passer.

  36. Klatremus, her føler jeg du har sovet i timen. Alle fedre med barn i 5-6 årsalderen har hørt om Ole Brumm, lille Ru (også kjent som Kengubarnet) og Heffalompen. Dette er viktig påfyll for våre barn, og jeg blir litt bekymret hvis ikke din lille pode vet hvem Heffalompen er…

    http://www.vg.no/film/film.php?id=7289

    En veldig bra film, har sett den minst 10 ganger….

  37. Hepp. i dag har jeg vært i to møter, litt dø tid i mellom dem… Så jeg tusla opp på langsetløkka og kjørte 2runder riktig vei og 1 motsatt vei. jajaja (ROLIG) om noen lurer. Motsatt vei er nok tyngere, siden de tekniske utforkjøringene, blir motbakker.

    Denne er til deg 305.

  38. Bagasjebil og følgebil er ikke det samme….. Jeg stemmer for bagasjebil!!! Er sikker på at det kan være lurt å få med seg litt ekstra skift, og at det ikke er noe poeng for utførelsen av ekspedisjonen at man skal bære dette på ryggen på sykkeldelen. Bilen kan gjerne kjøre rett til Fredrikstad og rett tilbake til Oslo etter endt løping dersom noen er redd for å falle for fristelsen og sitte på…..

    I helga var det telttur med guttungen og en kompis av han. Gutta var flinke og bar sekk med sovepose, liggeunderlag og lørdagsgodt i 2 timer på stier i Lillomarka. Min sekk var noe tyngre med både medbragt ved og vann og ga god styrketrening. Utrolig fin teltplass ved Aurevann, der lyden fra Granitt Rock ga et komplett bilde av Oslomarka. Fjernt, men allikevel nært!!!! Flott tur i flott høstvær.

    I morra er planen å delta i firmamesterskap i terrengsykling på Skullerud. Scale`n må testes. Er litt hengete i kroppen og har ingen ambisjoner, men blir nok en fin gjennomkjøring av kroppen. Onsdag er det 10 km tempo fra Hverven. Stiller da også, tror jeg….

    Hvordan blir det med Røverkollen opp? Hvem stiller? Skal du ha det sosiale i etterkant St.Patrick? Det er muligheter for blåkopi av fjorårets opplegg dersom det er ønsker om det???

  39. Jeg har planer om å få utplassert noe saker på toppen. Passer dårlig med after-run i kåken min.
    Har ikke hatt tid til å merke løypa,men skal prøve å få gjort dette på fredag eller i hælja.

  40. Da kan jeg godt arrangere after-run på Skytta. I fjor var det oppmøte Skytta og felles oppvarming til start før nedjogging tilbake etter endt dyst. Interessant???

  41. Høres bra ut! Pizzaen din var meget god i fjor. Fremstår som et kulinarisk høydepunkt fra 2009.

    Regner med å rekke å bli med. Skal på business-tur denne dagen, men regner med å være tilbake i Oslo på ettermiddagen en gang før kl 18. Stiller i dress og slips… (er det løping?)

  42. Jeg kommer rett fra Gardermoen dersom jeg rekker det. Blir kanskje 30 min forsinket.
    Er løpet kjørt da? Lightflight er jo kjent for Naziregime.
    Løp derimot 3×1000 meter på bane idag for første gang. Sesongdebuterte med rulleski til Nadderud. Jeg løp såpass seint som på 3:30, mens min sønn på 14 løper på 3:20. Deprimerende. Nå er det kvelden.

  43. Onsdag 6. oktober er i høstferien. Da har vi tenkt oss en tur til Høvringen (vet at O2 også skal den veien). Er det mulig å flytte On Track til onsdag 13. oktober.

    Den øvelsen gleder jeg meg til. Blir nok mange stive bein 🙂

    I dag tidlig prøvde jeg meg på noe som heter styrketrening. 30 min før jobb med øvelser som gjorde vondt.

  44. Skal vurdere Røverkollen opp, men løping er ikke min greie, men skal jobbe litt med saken i høst. Har ikke løpetights. Kan man være med likevel? Har en lang sykkelbukse uten padding, en baggyshorts, eller swix bukse. Er det streng kleskodeks her?

  45. 13. oktober passer bedre for meg, da 6. oktober ikke passer i det hele tatt. Må dessverre melde pass til Røverkollen opp. Må til fjells for å skaffe mat til familien. 🙂

  46. Røverkollen Opp er vel ca. 4 km, men føles som 40 km.
    13 oktober passer nok bedre for meg også. Får da tid til å øve litt mer på løping.
    Mangler visst noe som heter steg……

  47. Stemmer datoen for Røverkollen med Terminlisten? Ser at Doc skal løpe i dress og slips. Det passer vel bra for Dir også ettersom han kommer rett fra Gardermoen.

  48. Vi kjører vel stort sett uformelt når det gjelder antrekk, Skogmus. Har ikke hørt om dressløping før Doc nevner det nå.
    Vi snakker start i Grorudalen, så du skiller deg nok trolig litt ut i Swix-tøy. Selv St. Patrick bruker Adidas til løp så vidt jeg vet…

    Da virker det som om vi får dispans til å kjøre bagasjebil til Fredrikstad. Det er supert. Er det noen som har lyst på bagasjebilsjåførjobben, kan jeg trolig stille med bil…:-)

    Dir – 3:30 er bra på 3000-meter.
    At avkommet ditt er helt rå må du heller glede deg over enn å la deg knekke av.

    Jeg gleder meg til alle aktiviteter fremover, og istemmer for forskyvning av On Track til uken etter høstferien.

  49. Jeg gleder meg allermest til en runde med O2 i baren lørdag kveld, da konsernet holder seminar i Son. Da skal jeg få vite alt om hvorfor han bare nesten løper like fort som Anders Aukland, bare nesten sykler fortere enn Dir, men likevel slår meg med en kvart time på ski. Jeg skal tømme mannen for alle hemmelighetene som ligger skjult i treningsdagbøkene, om det så skal koste meg hele velkomstdrinken, dessertvinen og alle bongene tilsammen. Så skal jeg stå opp frisk og opplagt søndag morgen for iverksettelse av plan «Aldri gått så fort på ski før»… 😉

  50. I går tok jeg meg en nydelig løpetur på blåsti til Haukåsen. Løp hjem om Lutvann.

    I dag rulleski rett fra jobb. La inn 2 x 6 minutter på Romsås og 5 x 30 sek slak motbakke. I tillegg et par motbakker som jeg presset meg til å stake opp. God og mør i kveld.

    Løpetur i morra.

    Torsdag: Tur til Løten for å se på maken kåk som den vi skal kjøpe i Hamar. Spennende prosjekt dette her. Har snart kontrakt på ny bolig, men har noen av oss jobb?? NOT. Men det ordner seg vel.

    Fredag: Rolig tur til Røverkollen for å merke løypa hvis asfalten er tørr.

    Lørdag: GrefsenkollenOpp?????

  51. Jeg er vel den eneste i LightFlight som bedriver en ganske vanlig storbyaktivitet i Europa. Den kalles white flight…..

  52. Er imponert over at Dir kjører jevne fine drag på 3.30 på 1000 meter – og er misfornøyd med farten! Well, her lukter jeg store ambisjoner. 3.30 tilsvarer 10.30 på 3000 m. Tipper vi kan se 9-tallet på On-Track i neste måned…

    Ellers virker det som 305 har et spennende prosjekt på gang: “Aldri gått så fort på ski før”… Høres artig ut. Fint om vi andre dødelige også kan få litt innsikt i – og tips om – måter å bli bedre skiløpere på. Jeg har stort forbedringspotensiale… Og det er vel litt av poenget med denne bloggen – dele nyttige tips, og gjøre hverandre gode? 8)

  53. Forresten – tre dager uten trening nå. Tror ikke det gjør så mye. Det er jo mellomsesong. Siste økt var med 305, og den sitter i fortsatt…

  54. Oppskriften er enkel, Doc: «Man måste träna stenhårdt och långt». Hva mer som skal til vet jeg ikke, men det er det jeg har tenkt å spørre O2 om…

    Ellers sliter jeg også med en heftig forkjølelse som gjør comeback hver gang jeg tror den er i ferd med å gi seg.

  55. Da inviterer jeg herved til AfterRun på Skytta etter Røverkollen Opp til uka… Hjemmelaget høykarbopizza med passende drikke etter eget ønske….

    Jeg kommer til å løpe til start som oppvarming og alle er selvfølgelig velkomne til å ta følge. Bruker ca 30 min til start tror jeg…. Fra Røverkollen er det kun få minutters nedjogging hit med dusj og garderobemuligheter….
    Jeg stemmer for å tillempe starttidspunkt slik at både doktorer og direktører får være med….

    Fint med en tilbakemelding på hvem som stiller, slik at jeg vet hvor mange pizzaer jeg må bake……

    Forøvrig ble det DNF i gårsdagens firmamesterskap i terrengsykling. Har kjøpt ny og fin sykkel, men glemte å kjøpe med ekstra slange, så da det sa pang i bakhjulet midtveis i 3-runden på Skullerud var jeg føkkt….. Javlig irriterende, da jeg lå godt an i forhold til egne forventninger og kroppen var klar for en knallhard sluttpurt på sisterunden. Får ta det på kontoen for manglende rutine…. I dag er lageret supplert med slanger og patroner….

  56. Jeg må nok øve litt for å holde 3:30 fart på en 3000 meter. Det er noe helt annet enn å kjøre 3×1000 meter. Har overhodet ingen referansepunkter da jeg aldri har gjort dette før. Er nå i Stockholm på noe som definitivt ikke er treningsrelatert.

    Når det gjelder Røverkollen Opp får jeg bekreftet om jeg stiller på mandag.

  57. Jeg kan hive meg på mange diskusjoner her på forumet, med mye iver også, men når det handler og piggsko, tartan og bare venstresvinger melder jeg pass. Prego! Friidrett er sånt man ser på, og her er dameøvelsene ganske mange ganger mer spennende enn herreøvelsene, til en forandring. 🙂

  58. 3000 meter løpes med lette maratonsko. Piggsko er farlig for beina til de som gamper rundt i skog og mark. PREGO.

  59. Fikk kastet meg ut i går kveld for en løpetur. Tenkte at jeg skulle prøve noen 1000-metere. For en absurd tanke en sen onsdag kveld etter at skumringen har lagt seg over den grusbelagte løpebanen på Mjær. Ettersom jeg ikke har løpt 1000-metere siden 1993 så tenkte jeg at jeg måtte finne ut hvor fort det egentlig skal gå. Første gikk derfor på 4,06(!), neste på 3,47 og den siste på 3,40. For å si det slik: flyr ikke akkurat (sitat: Klatremus). Tror jeg også har mine ord i behold når jeg påstår at 3 x 3,30 på Dir er fort. Han må nok regne med å være blant favorittene på både Røverkollen og On Track. 8)

  60. Jeg står fortsatt ved at 3:30 på 1000 meter ikke er spesielt fort, men at 10:30 på 3000 meter vil være fort. Jeg får dra ut å løpe en gang til for å se om det var sterk medvind rundt hele banen. Dersom Doc løper på 4:06 og kjører for fullt bør han legges inn for å undersøke om han er i ferd med å utvikle Kols. I gamle dager løp han 10 000 meter på litt over 40 minutter.

  61. Det blir ingen Røverkollen Opp på meg. Onsdag er den eneste dagen til uken hvor både jeg og min kone er hjemme (begge har personalseminar). Da har klassen til den eldste klassefest med foreldre.

    3.30 på 1000m er fort. Da har en farten inne og må jo bare jobbe med hodet for å stå 3x1000m uten pause.

    I 2008 løp jeg halvmaraton i Oslo på 1.18.45. Det er snitt på 3.44 pr km – dvs 16.09 km/t. Åpnet da litt hardt (noe jeg alltid gjør) med 17.46 (dvs 3.34) på første 5 km.

    For maraton i Winforce Expedition vil O2 og jeg legge oss på ca 4.08 pr km, noe som gir en sluttid på 2.54 (dersom man klarer det 🙂

    Her er en av deltakernes tider fra Oslo Maraton 2009:
    Tid / Gennemsnitshastighed
    5 km 0:19:54 (3:59 min/km | 15.09 km/t)
    10 km 0:39:08 (3:55 min/km | 15.33 km/t)
    18,2 km 1:10:57 (3:54 min/km | 15.39 km/t)
    21,097 km 1:22:32 (3:55 min/km | 15.34 km/t)
    26 km 1:42:26 (3:56 min/km | 15.29 km/t)
    31 km 2:02:36 (3:57 min/km | 15.22 km/t)
    39,3 km 2:37:18 (4:01 min/km | 14.99 km/t)
    Maraton (42,195 km) 2:49:46 (4:02 min/km | 14.91 km/t)

  62. Dumt at du ikke kan stille på Røverkollen, Klatremus. Det er jo etterhvert en legendarisk konkurranse. Og pizza’n til DobbelO er god.

    Tidene som jeg oppga er korrekte. 4,06 var ikke med fullt gasspådrag, men jeg kjenner at jeg mangler fart. Og beina skrangler. I gamle dager løp jeg vel Sentrumsløpet på 38,01, men det var før og itte nå. Den beste 3000 meteren var vel noe sånt som 10,02 – i 1993. Ikke noen av disse tidene er imponerende, men tar man med i betraktningen at jeg på samme tid løftet 125 kg i benkpress så gir det litt perspektiver. Har aldri vært en lettvekter…

  63. Er alene med barna i helgen inkludert fotballcup for begge barna så trening må bli litt etter innfallsmetoden. Etter alle diskusjonene rundt 1000 metere må jeg nesten finne tid til en baneøkt i løpet av helgen. Rapport kommer på mandag.

  64. Finnes det noe som er mer kjedelig enn å løpe rundt på en bane? Nei, jeg tror jeg tar en tur til skogs på sykkel.

  65. Synes 2:54 høres fort ut, gitt massiv sykling i høstmørket før løpet. Disse Winforce greiene er antagelig redningen. Skal gjøre mitt beste for å følge dere….

  66. Post 74 er jo dine tider Trener1 🙂

    Mulig vi har lagt lista litt høyt – vi får se. Nå har Lars Eftang bekreftet med 100% – da er vi sikret medisinsk ekspertise. Kanskje ikke så dumt da vi er tre stk over 40 år som legger ut på turen 🙂

    Jeg er jo i samme situasjon som deg Dir – baneøkter passer jo bra sammen med barna. Vi har samling med BSK denne helgen, men lørdag ettermiddag før pizza er jo en fin tid for litt venstresvinger.

    305: Vet ikke hva jeg liker best; æljhufs opp Fjellstadbakken eller 1000m på Lambertseter. Føler uansett at begge deler er noe jeg gjør for å forbedre meg i noe annet enn det jeg trener på.

  67. maratonen er variert! det gjør det hele litt lettere.blir ikke så monotont og belastningen blir mere variert.
    Men det blir spennende uansett! og jeg sitter gjerne på «venteliste» 🙂

  68. Selveste Bennet’n jo. Leste akkurat din skildring fra Jotunheimen rundt. Bra skrevet. Tror du må spise litt bedre denne gangen 🙂

  69. Ok – O2 og jeg tok også starten i Jessheim Maraton et år, men å lede et maraton etter 200m er ikke det samme som at man vinner….

    Du bor vel slik til at du løper noe på Lambertseter? Hva med en økt der i morra etter jobb??

  70. Såvidt jeg husker var Presidenten på strek i Jessheim også. Stemmer ikke det?
    Såvidt jeg husker var det faktisk Presidenten som gjorde at vi måtte kjøre et vanvittig tempo ut for å klare å ta starten. Det var da Klatremus mistet gelene som han skulle drikke sammen med vannet.

    Uansett: I Fredrikstad står vi på strek som et lag, og deler på det meste, og kanskje vi dropper å ta starten – Eller kanskje ikke 🙂

    Når det gjelder fart, er 4:08 sikkert en grei utgangsfart. Jeg skulle gjerne hatt litt mer å gått på til 3 timer, og 4:05 er da på en måte et rundere tall..?

    Nå skal jeg ut å kjøre noen intervaller på ca 1000 meter. Ikke 8 tror jeg, men kanskje 6…
    De kaller løypa Løkenrunden heromkring. litt grus og jordunderlag. småkupert men ingen bakker – egentlig helt etter oppskrift fra Kaggestad.

    Jeg har vært helt ødelagt i hamstringen etter N3-løpet, men nå har det begynt å gi seg såpass at det er på tide å gå på noen vondter igjen. Fant ut at det er bare en drøy uke til Birkebeinerløpet, som jeg har bestemt meg for å bli med på.

  71. Debatten om 4×4 er nok en gang startet http://www.dn.no/dnaktiv/article1972036.ece

    Dette er gutta som mener at restitusjonstrening er fullstendig bortkastet, og sykle til jobben sikkert er greit, men treningsmessig ingen god ide. Dessuten kan man like gjerne ta hesien som trappa.
    Bombastiske typer er vel ikke slike jeg stoler mest på , men de har jo klart å skape mange treningsdebatter…

    En forsmak på en artikkel i neste utgave av Birkebeinermagasinet er her http://www.treningsmagasinet.no/wip4/hoff-vs-kaggestad-4×4-eller-utholdenhet/d.epl?id=499101

  72. 4×4 er å pisse i buksa. Det som teller i år er 10 x 2 minutter. Kjørte en serie i kveld i motbakke på rulleski med en gjeng arabere som akkurat er ferdig med ramadandingdong ringside.

    Dro etter jobb til Løten for å sjekke ut boligen vi skal ha. Dvs en tilnærmet lik. Vår er ikke annet enn en jordhaug så lenge. Liten, nøktern og koselig kåk. Bare vi får oss jobber nå så venter en bra tilværelse fra medio 2011. DIGG.

  73. O2 husker godt! Vi løp vel side om side noen meter før jeg lot dere gå…..Og tror kanskje vi skal kjøre litt sikrere i Fredrikstad? Kanskje løpe hver runde fortere f.eks.

    Og Lambertseter blir for langt unna, Klatremus – jeg bor ikke på den siden lenger :).Min neste fartsøkt blir Birkebeinerløpet …. Inntil da blir det LSD på meg 🙂
    Skal også løpe maraton i Oslo – der skal jeg trene på fartsøkning underveis!

  74. Her er 4 x 4 debatten litt mer nyansert. Jeg kjører noe av dette opplegget på løp nå.

    Dvs 3 økter i uke med fart høyere enn det skal være i halvmaraton, men med lagere distanse. I dag blir det ny tur på tartan.
    Har brukt 4×4 i ni år
    Orienteringsløperen Emil Wingstedt representerer Halden Skiklubb. I yngre år gikk den svenske 35-åringen selv på NTNU. Der kom han i kontakt med nettopp Hoff og Helgerud. Wingstedt ble professorenes prøvekanin.

    – I perioder kan jeg kjøre opptil 20 intervalløkter på to uker, forteller Wingstedt som hjemme i Halden har skapet fullt av gullmedaljer fra ulike VM og EM i orientering. I tillegg har han løpt sentrale etapper når klubben hans ved en rekke anledninger har vunnet prestisjestafettene 10Mila og Jukola.

    Bolkene med ekstremt mange intervalløkter kjøres normalt et par ganger i året, og hensikten er å gi kondisjonen et ekstra løft.

    For å vedlikeholde et oksygenopptak på rundt 80 (milliliter per kilo kroppsvekt) gjennomfører Wingstedt ellers i året minst tre intervalløkter hver uke.

    – Aldri en uke uten tre slike økter, det er målet. Øktene vedlikeholder det nivået man har bygget opp, og så bruker jeg de mest intensive bolkene til å høyne nivået, sier Wingstedt til DN Aktiv.

    Å løpe lange, rolige turer bare for å få nok timer i treningsdagboken har han imidlertid kuttet ut, i stedet sørger han for å gjennomføre konkurranselignende økter i et tempo som i distanse ligger under, men i fart over, det han møter i konkurranser, skriver DN Aktiv.

    – Selv i mine tøffeste bolker, der jeg kjører 20 intervalløkter på to uker, blir det ikke mer enn i gjennomsnitt ti timer i uken, understreker en av orienteringsidrettens mest løpsterke utøvere, Emil Wingstedt.

  75. Hvordan blir det med påmelding til selve løpet, samlet eller en og en? Ser det er litt glissent med deltagere pt, men det er vel ikke noe stress.

  76. Så det – les mer på UB sine sider. Da har vi en norgesmester og en trippelvinner med på Winforce Expedition. Vi andre får bare legge oss på hjul. Jo hadde lånt sykkelen til Geir Lien. En rå doning som også har medaljer fra NM tempo.

  77. Jeg skrev det på en annen tråd, men gjentar det også her. Grunnet to legger som det virker som om ikke vil være med på løping for tiden, ser jeg meg allerede nødt til å melde pass som deltager på Winforce Expedition. Ro, alternativ trening og trykkbølgebehandling gjøres for å bli kvitt skiten, men blir nok ikke klar nok på 4 uker til denne utfordringen…. Har holdt av dagen, så jeg stiller gjerne i støtteapparatet som f.eks sjåfør….

  78. Kontraktspils i kveld. Nå er interiør justert til våre ønsker og kontrakt skrevet. Var å titta på jordhaugen som skal bli vår bolig og gressplen i dag. Tror det blir bra. Det blir kombinert hus og hytte i en nøktern standard og størrelse.
    Pils på en mandag er ikke å forakte. Digg.

    Hoppet av ved Strømmen i dag og gikk på rulleski hjem. Langs Nitelva, Hellerudsletta, Nittedal kirke, Slattum, Gjelleråsen, Vestli, Stovner og Høybråten. Ca 1 1/2 time.

  79. Hipp hora – som dine naboer sier. Kommet hjem fra foredrag og rulleskileksjon sammen med Ragnar. Han hadde maks utur og missa wc rulleski sammenlagt med ett poeng. Han er en utrolig god instruktør som det er artig å jobbe med.

    Synd med beina DonbelO. Ditt DNS er notert.

  80. Dette var da et særdeles velskrevet mesterverk av en artikkel. Artikkelforfatteren må ha hatt et lyst øyeblikk. Måtte kaste inn treningshåndkle igår da det ble litt mye action av jobbrelatert karakter i går ettermiddag. Prøver igjen kveld. Kan ikke løpe på grunn av strekk og det spøker for deltakelse i LF Ontrack. Håper på et mirakel.

  81. Miraklenes tid er ennu ikke forbi.

    5 x 3 min skigangsintervall i Stovnerskauen rett etter jobb. Tøff bakke i furuskogen. Nydelig utsikt helt til Oslofjorden i pausene.

  82. Hvor er det blitt av alle sammen? Fikk gjort unna ei god rulleskiøkt med innlagt 4×4 i dag. Tror egentllig ikke disse fire-fire-greiene er så nytt som mange skal ha det til. Er det ikke slike ting man alltid har gjort?

    DNS for On Track for min del. Da sitter jeg opptatt på jobb. Stiller til Trywasser Upf. Liker ikke å trene i så urbane strøk, men denne gangen må jeg vel få det til.

  83. Æljhufsen vår er jo 5-6 x 4 min. Som du sier så er ikke dette nytt. Debatten mangler en del nyanser og føres tabloid.

    Har vært på dagsseminar som ble avsluttet med debatt. Noe av den er vist på NRK og TV2 i dag. Var til tider bra temp, men ikke så mye nytt. Red Bull er fortsatt tema. Alpinister tåler det tydligvis bedre enn langrennsløpere 🙂

    Med møter og kurs i byen får ikke heller jeg trent. Satser på langtur på søndag. Er det noen som skal ut å løpe langt søndag morra??

  84. 305, bra du rapporterer inn…
    Som du så, kjørte jeg rolig i sone1 med bil.
    Mest får og sjekke all tjuv trening rundt omkring.

    Jeg kunne godt trengt en hjelpe mann fredag, velte noen busker og rydde litt kvist.
    Om du har tid 305.
    Så skal jeg skryte av deg til bygdas lokalutvalg`s Forkvinne Edit.

  85. Mye surr rundt Red Bullen til Northug. Jeg skjønner ikke hva de maser med nå. Jeg mener, det må da gå an å drikke både Red Bull og melk? Eller øl og melk, for den saks skyld. Jeg drikker ikke Red Bull, men jeg vet når jeg vil ha melk, og når jeg foretrekker noe annet. Men sånne sponsorgreier har jeg som kjent aldri fått helt grepet på…

    Skulle gjerne vært en tur i skauen med saga igjen, Rally. Men fredag er jeg på seminar hele dagen, dessverre. Synd siden jeg trenger den godwillen jeg kan få fra Skiforeningens lokale helter. Fått godkjent dobbeltraseen utenom vei opp til Revefaret?

    Helga er ikke planlagt ennå. Men jeg har et håp omå få klemt inn en langtur på beina.

  86. Det går rykter om at RedBull-bråket egentlig handler om en skjult avtale som Idrettsforbundet har med RedBull og Nortug. Avtalen er at forbundet gang på gang setter fokus på RedBull slik at de får redaksjonell omtale.

    All PR er god PR er det noen som hevder, men jeg vil si at idretten er i ferd med å miste grepet totalt i denne saken, og driver med negativ merkevarebygging så det holder.

    Nortug og RedBull derimot, har fått «positive» spaltemeter for millionvis av kroner

    Det er kanskje også grunnen til at mange mener at ryktene rundt RedBull-avtalen som svirrer ikke er sanne. Det er da helt umulig at de som leder et av vårt lands stolthet, IDRETTEN, kan være så blottet for inteligens (ikke minst av den sosiale sorten)…?

    Når midlertidig generalsekretær i går uttaler at de aldri har hatt legemiddel-sponsorer (hvordan var det med Astra Zenica igjen…bandasjer og plaster…?) sier det litt om inteligens-nivået….!

  87. Dersom jeg helt hypotetisk skulle bytte ut min 4 år gamle Fuji landeveissykkel med en litt mer moderne rigg, hva bør valget falle på. Doc har proklamert at han til neste år skal sykle fort og han har tenkt å lure undertegnede med på noen landeveisritt som blir betegnet som klassikere. Dersom man skal følge Doc må riggen være helt på høyde. Jeg er åpen for innspill. Når det gjelder pris så er jeg fleksibel. Kanskje man kan få en god deal nå på tampen av sesongen. Hvor bør man henvende seg?
    Jeg understreker at dette er veldig hypotetisk

  88. Vel, de beste sykler på Specialized, Dir. De blir tatt i doping én etter én, men det betyr jo ikke at sykkelen er crap. Contador trenger jo ikke sykkelen på et par år, så det er sikkert mulig å få en god deal på den nå på tampen av sesongen.

  89. Dir: mener – helt objektivt – at Specialized, Giant og Cervelo er lengst foran på racer. Et annet spennende valg er BMC, som nok er undervurdert – men kanskje aller best? Fuji var jo veldig bra inntil i fjor 8)

    Ingen trening i går, men håper på en kveldstur på beina i kveld. Godt å høre at 305 er godt i siget igjen etter sykdom. Rally må bare komme seg til doctor for å finne ut hva som er feil med sylindere og forgassere.

    Søndag er det bursdagsfeiring for eldste dattera med familie. Har hørt det kommer nesten 30 stk. Blir vel mye løping mellom kjøkken og stue i lav sone 1 den dagen… 8)

  90. Trenger ikke de kuleste bindingene når man bor innunder Vangsåsen. Det jeg taper på bindinger skal jeg ta igjen på fornuftig trening i snøsikre forhold. Hallelujah.

  91. Ukas trening så langt:
    mandag: rulleski 90 min
    tirsdag:skigangsintervall 90 min (5×3 min)
    onsdag:rulleski 90 min
    torsdag: skigangsintervall 90 min(4x4min=pisse i buksa.)
    Fredag:fri
    Lørdag: planen er en form for intervall og rolig tur etterpå, 2 timer.
    Søndag: er planen løp i skogen 3 timer.

    En bra uke som ikke bør skremme noen på dette forumet.

  92. Bækkelagets eget oppløp i dag. 1. Remi 16.15, 2 Klatremus 18.05 P 165 ( 17.39 i fjor så forfallet er startet 🙂

    Dir var innom i ettermiddag på racer. Han hadde klassisk hoste etter to raske drag i Kongsveien. Rå tider. Praktiserer samme her som på langrenn.com i forhold til testresultater. Rytter får selv velge om tidene skal ut på internett 🙂 Når jeg sier det ordet så gleder jeg meg til Generalforsamlingen. I år skal jeg prøve å være i slag til en tur på byen.

  93. kom med watt…

    Har forresten fått inn en mann i morgen, 305. Han var tiltenkt og være maskot på barnas holmenkolldag, men den oppgaven tenkte jeg du kunne få i stede. Kostyme blir harepus.

    Har forresten fått takk i en bom nøkkel ikke engang løypebasen har klart og sjarmere seg til av en bonde… ganske stolt…
    Så nå kjører jeg bil rundt i blå og rød merket sti, med motorsaga ut av vindu og hører på høy musikk. Gøy på lande.

  94. Noen av dere lurer kanskje på hva jeg gjorde syklene på den siden av byen. Poden hadde kamp på Manglerud og da må vi være der 1 time før. Da tok far med sykkelen og tok seg en tur i ventetiden. Dro ned til Kongsveien og kjørte to drag. Begge gikk på 4:25 noe jeg tror er brukbart til å være såpass sent i sesongen. Kjørte på 4:15 rett før Birken, men det ble aldri rapportert da jeg var litt usikker på om det kunne være riktig. Flyter nok litt på overskudd, da treningen i september er laveste på lenge. Tenkte å begynne å gå litt på rulleski fremover, dersom leggen holder. Må holde koken dersom man skal holde følge med Doc til neste år.

    Dro også innom Klatremus, noe som alltid er hyggelig. Han satt i supertøy og var klar til å løpe Bækkelaget opptur, noe som høres slitsomt ut. Ser på tidene hans at forfallet har begynt…..

  95. Scott er kult. Er litt skeptisk til å kjøre samme sykkel som Cavendish – han er litt usympatisk. Er det ikke Spcialized og Cervelo som er toppen, Bukken?!? Men jeg tror ikke pris har noe å si for Dir – han skulle nok klare denne uten å ta opp lån, med avbetaling over 25 år 8)

    Ellers er jeg – som alltid – superimponert over Dir. Han rapporterte til meg for to dager siden at han hverken kunne gå, løpe, sykle, gå på rulleski eller sitte på kontorstolen. Leggen var for vond. Dagen etterpå kliner han til opp Kongsveien på tider som får meg til å føle stolthet over å kjenne en mann med så bra trøkk i pedalene. Det er intet mindre enn et mirakel! Mannen går fra å være INVALID til å bli REKORDSETTER på under 24 timer. Jeg vet at jeg gav noen gode doctor-råd i helbredelsen av leggen som visstnok er sykt maltraktert, men dette slo jo alle forventninger. Grattis, Dir. Du er et unikum.

  96. Såpass fort opp Kongsveien på en 4 år gammal Fuji. Tenkt hvor fort det vil gå med en ny sykkel. Når det gjelder ny sykkel er det kun en ting som gjelder i Bærum og det er Colnago.

  97. Jeg henviser her til innlegg nr. 103 hvor St. Patrick skriver at mirakelenes tid ikke er over. Leggen kan sykles med, men ikke brukes til noe annet.
    Jeg har aldri lagt skjul på at formen er god og har vært god i hele år. Har ikke vært spesielt sliten eller nedkjørt. Har ikke vært sjuk, kona har stelt godt med mannen og treningsmengden har økt fra 4-6 timer i uken til ca. 9 frem fra 1. januar – 31 juli. Etter dette har det vært tilbake på 4-6 noe som også var planen og kommer til å være det fremover. Kanskje vi øker igjen til neste år, men det får vi se på. Får se hva slags planer vi legger for ekstreme utfordringer. Jeg vet at Doc har noe på lur.

    Bukken: Scotten er interesant. Skal sjekke litt rundt. Selvfølgelig er pris viktig, men ikke avgjørende.

  98. Jeg har fått i oppdrag av fruen om å finne feriemål til neste sommer. Ja, jeg får lov til å betale også. Av ren makelighet tenkte jeg å sjekke ut charterpakker. Vi har før alltid ordnet oss selv. Et par spørsmål:

    1. Er charterpakker så harry og ut at jeg bør holde meg langt unna?
    2. Hvor bør jeg reise? Tenker litt på Kroatia.
    3. Ja, det skal sykles også.

  99. Kroatia er fint. Var der med Apollo i 2009, 5-6 mil øst for Split. Meget trafikert vei langs kysten. Om du skal sykle bør du ha med egen sykkel. Kanskje mindre trafikk på noen av øyene.

  100. @ Bukken.

    Det perfekte reisemålet er Riva del Garda.

    Sydenklima. Strender. Flotte fjell til mtb og RR. En særdeles hyggelig gamleby. Ikke noe å tvile på. Prøv å grine deg til en tur til Val Gardena også.

  101. Varebil reservert fra Bislett Bilutleie. Ser det er en sannsynlighet for snø til uka, langrenn til Fredrikstad?

    Nå er det bare en uke igjen til morroa starter. Jeg er ultraklar.

  102. Det blir spennende å følge dere! Jeg har sans for sånt opplegg – så lenge jeg ikke er del av det selv 8)
    Men – serrriøst – min knær er «over the top» og ville ikke fikset dette – garrrrantert.

  103. Har vi tenkt retning på sykkel ennå? jeg syklet altså deler av veien i forrige uke. Bækkelaget -prinsdal-kolbotn-oppegård-ski -kråkstad. Videre her tror jeg det er flere veier / muligheter. men den jeg så på går via elvestad og moss = 96 km.

    Og hvor lenge før start bør vi være der? 30 min? er vel ikke noe poeng å henge rundt ved start lenger enn høyst nødvendig!

  104. Excellent post. Keep posting such kind of information on your page.Im really impressed by it.Hello there, You’ve done a great job. I’ll certainly digg it andpersonally recommend to my friends. I am confidentthey will be benefited from this site.

  105. Simply want to say your article is as astonishing. The clarity on your put up is simply nice and that i can suppose you are knowledgeable in this subject. Well with your permission let me to grab your feed to stay updated with impending post. Thank you 1,000,000 and please keep up the enjoyable work.|

  106. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your next post. Google Plus pros would like your blogs. I am shocked at how fast your website loaded on my cell phone. You have a great sense of humor.

Legg igjen en kommentar

